wf

Opublikowano: poniedziałek, 30, marzec 2020
Zapraszam wszystkich uczniów klas IV - VIII do codziennej gimnastyki porannej.
 

Technika

Opublikowano: poniedziałek, 23, marzec 2020

23.03-27.03

Kl. IV - proszę o powtórzenie znaków drogowych i rozwiązywanie skrzyżowań umieszczonych w podręczniku.

Historia kl. IV

Opublikowano: poniedziałek, 23, marzec 2020

23.03-27.03

T: W czasach skrzydlatych jeźdźców
1.Przeczytaj tekst źródłowy str. 108 i odpowiedz pisemnie na pytanie 1
2. Obrona Jasnej Góry
3. Działalność  Stefana Czarnieckiego
Jan III Sobieski - zwycięstwo pod Wiedniem
4. Zeszyt ćwiczeń str. 50-51
 
30.03-3.04.2020
 
T:Insurekcja kościuszkowska.
  1. Konstytucja 3 maja.
  2. Przygotowania do powstania.
  3. Największe bitwy.
  4. Uniwersał dla chłopów.
  5. Upadek powstania i jego znaczenie.
  6. Wyjaśnij pojęcia: konstytucja, insurekcja, uniwersał)

Zeszyt ćwiczeń: 1,2,3 str. 54/55

Zadanie; Przygotuj krótką notatkę o T. Kościuszce (bohaterze insurekcji i patronie naszej szkoły)

Zadanie proszę napisać w WORD i przesłać emailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

KÓLKO HISTORYCZNE: Na podstawie tekstu: Epoka stanisławowska wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str. 52-53

Zadania dla klasy IV

Opublikowano: wtorek, 17, marzec 2020

JĘZYK ANGIELSKI

Kontynuujemy naukę w dziale 5 (UNIT 5), podręcznik str. 69-70 temat: czasownik CAN – potrafić i CAN’T- nie potrafić; tekst „Thank you, Superdug!” ( str. 70)

Nagrania do zadań 2.46-2.48 w pliku mp3(załącznik).

Ponadto, zeszyt ćwiczeń str. 43.

Proszę wykonać powyższe zadania w tym tygodniu.

Nagranie 2.46

Nagranie 2.47

W przypadku brakujacego nagrania można kontaktować się pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

23.03-27.03.2020

Kontynuujemy naukę w dziale 5 (UNIT 5), podręcznik str. 71-72. temat: Pytania z czasownikiem „Can- potrafić”, czytanie tekstu „Let’s do something fun!”.

Polecam filmiki na temat użycia czasownika „can –potrafić”:

https://www.youtube.com/watch?v=YdKgtxBoofs

https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E

https://www.youtube.com/watch?v=JWKpkytpmEo

https://www.youtube.com/watch?v=3vqODo_6hrs

Proszę o wykonanie zadań z podręcznika na str. 71,ćw. 4 ( w zeszycie zapisz pytania z czasownikiem „umieć” i odpowiedz na nie na podstawie tekstu ze str. 70); ćw. 5 ( napisz pytania z rozsypanki i odpowiedz na nie na podstawie konkretnego obrazka z opowiadania – obrazki nr 3 i 4).

Str. 72- Posłuchaj i przeczytaj tekst ( nagranie 2.51),w ćw. 1wybierz tą czynność, na którą zdecydowali się bohaterzy tekstu; ćw. 2 – do zeszytu przedmiotowego przepisz z ramki zwroty służące do składania propozycji i przetłumacz je, korzystając ze słowniczka na str. 75( lesson 5.4); ćw. 3 – wpisz brakujące słowa do propozycji; ćw. 4 – wybierz zapisz w zeszycie odpowiednie reakcje na propozycje ( wypowiedzi osoby B).

Ponadto, wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 44-45.

plik 2.51

plik 2.52

30.03-3.04.2020

W tym tygodniu doskonalimy umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem.

Temat lekcji: „Sign language” – praca z tekstem. Pracujemy podręczniku na str. 73, ćw.2 Przeczytaj i posłuchaj tekst (nagranie 2.53),w zeszycie dopasuj nagłówki a-d do fragmentów tekstu 1-4 (Nagłówki: A) Learn sign language – naucz się języka migowego B) A special language – wyjątkowy język C) Where is sign language import ant? – Gdzie język migowy jest ważny? D) What is sign language? – czym jest język migowy? ) , ćw. 3 – Oceń czy zdania 1-5 są prawdziwe czy fałszywe( zgodne z treścią tekstu, czy nie). Wypisz z tekstu i przetłumacz słówka, których nie rozumiesz, użyj słownika np. tego ze str.75.

Proszę o uzupełnienie zadań zeszycie ćwiczeń na str. 46.

Temat lekcji: „Come to computer club!” – słuchanie i pisanie. Podręcznik, str. 74,ćw.1 – Do zdjęć 1-4- dopasuj nazwę zajęć pozaszkolnych a-d. Odpowiedzi zapisz w zeszycie; ćw. 2 – posłuchaj nagrania 2.54 i dopasuj osoby mówiące 1-4 do zajęć pozalekcyjnych z ćw.1; ćw. 3 – posłuchaj ponownie nagrania 2.54 i uzupełnij zdania 1-5, zapisz zdania w zeszycie.

Ćw. 6 – Proszę o zapisanie w zeszycie spójników AND (end) – i spójnik „i” łączy takie same zdania, np. I can swim and I can run ( ja potrafię pływać i potrafię biegać); BUT (bat) – „ale” łączy przeciwne zdania, np. I can draw but I can’t sing ( ja potrafię rysować ale nie potrafię śpiewać),w ćw. 6 połączyć zadania 1-3 spójnikiem AND lub BUT.

W zeszycie ćwiczeń proszę uzupełnić str. 47, ćw. 1-5. ( nagranie 8).

W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę o kontakt mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..

plik 2.53

z 8

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI

Język  polski  kl. IV  czwartek
Temat: Czy  rozumiesz to, co  czytasz?
Przeczytaj tekst pt. "Złota  kaczka"
Wykonaj test.
Wpisz  odpowiedzi z  testu  w  formie  zdań  do  zeszytu.
Naucz  się  opowiadać  legendę.
 
Język polski kl.IV(na piątek)

EWA SZELBURG-ZAREMBINA, WARSZAWA, STOLICA POLSKI

TEMAT: JAKI ZWIĄZEK Z HERBEM WARSZAWY MA POZNANA LEGENDA?

1. Przeczytaj uważnie tekst legendy.

2. Wypisz elementy świata przedstawionego: ( do zeszytu)

a) czas wydarzeń:...........................

b) miejsce:..................................

c)bohaterowie:............................

d) wydarzenia:.......................................

3. Narysuj i pokoloruj herb Warszawy na podstawie dostępnych ilustracji, a następnie opisz go według podanego planu. Zadbaj o poprawność ortograficzną, językową i interpunkcyjną, a także o czytelność i estetykę zapisu.

Plan opisu herbu Warszawy

I Wstęp [3–4 zdania na temat pochodzenia nazwy stolicy i tego, co znajduje się w jej herbie

II Rozwinięcie – wygląd tarczy herbowej – opis syreny (tułów, głowa, ręce z tarczą i mieczem) – opis korony

III Zakończenie [własne zdanie na temat wyglądu herbu]

Opis herbu Warszawy napisz na komputerze i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. 

 

23.03-27.03.2020

Temat na poniedziałek

 Środa. 25.03

Temat: Czego dowiadujemy się z treści utworu o czasach króla Zygmunta Augusta?

1.Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika str.199-201

Zapisz w zeszycie temat lekcji i wykonaj zadanie 3 i 4 w zeszycie. Zadania są podane w dołączonym skanie.

 
26.03.     Temat  lekcji:  Podsumowanie  wiedzy o częściach mowy.
 W  załączniku  ćwiczenia  do  wykonania  w zeszycie.
Dla  ambitnych  uczniów  2  wybrane  zadania  z  podręcznika strona194-195
 

30.03-3.04.2020

Język polski (poniedziałek 30.03.2020 r.)

Temat: Ustalenie kolejności wydarzeń w balladzie Adama Mickiewicza   pt.”Pani     Twardowska”

  1. Przeczytaj uważnie tekst utworu Adama Mickiewicza pt. „Pani Twardowska” (podręcznik)
  2. Określ elementy świata przedstawionego:
    1. Czas wydarzeń:……………….
    2. Miejsce :………………………
    3. Bohaterowie:     postacie pierwszoplanowe ……….…………………….

                             Pozostali bohaterowie……………………………………

  1. Ułóż   w kolejności chronologicznej plan wydarzeń i wpisz do zeszytu


Ostatnia żądanie dotyczące miłości, szacunku oraz posłuszeństwa bez granic wobec pani Twardowskiej .Wyskoczenie diabła z kielicha .Ucieczka diabła przez dziurkę od klucza. Kąpiel diabła w święconej wodzie .Zabawa Twardowskiego w karczmie „Rzym” .   Ożywienie konia na godle karczmy, ukręcenie bicza z piasku oraz wybudowanie domu z ziaren orzecha przez Mefistofelesa .

   Zamiana żołnierza w zająca .Wytoczenie pół beczki piwa z głowy szewca .
Przypomnienie Twardowskiemu o umowie. Próba ucieczki Twardowskiego .

Zadanie domowe: Jak sądzisz, dlaczego Mefistofeles nie wykonał ostatniego polecenia?

( 5 zdań na środę)

Napisz i prześlij na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 
MATEMATYKA
23.03-27.03.2020
Poniedziałek:. Temat: Cechy podzielności liczb przez 2.5.10.100 i 4. 
Podręcznik str.183-186. 
Proszę o wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń : zad. 1,2,3 str.9 i 6,7 str.10

Wtorek: Temat: Cechy podzielności liczb przez 3 i 9 Podręcznik str.187-189. 

https://pistacja.tv/film/mat00089-cecha-podzielnosci-liczb-przez-3?playlist=230

https://pistacja.tv/film/mat00092-cecha-podzielnosci-liczb-przez-9?playlist=230

Proszę o wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń : zad. 1,2,3,4 str12 i zad.7 str.13

Kontakt pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">

 

Czwartek: Temat: Zadania utrwalające.

Na tej lekcji poćwiczę zdobyte umiejetności 

Rozwiąż zadania .Rozwiązania zapisz do zeszytu.

Podręcznik: Zadania 1-5 str.190 .

Dla chetnych zad.6 ,7

 

Piątek: Temat: Ułamek jako część całości.

Na tej lekcji nauczę się opisywać część całości za pomocą ułamka.

Zaloguj się na platformę epodreczniki, zapoznaj się z materiałem.

https://epodreczniki.pl/a/ulamek-jako-czesc-calosci/D13DhXk4t

Obejrzyj filmy:

https://pistacja.tv/film/mat00098-ulamek-zwykly-jako-czesc-calosci?playlist=66

https://www.youtube.com/watch?v=bry5PxqTIwk

 

 30.03-3.04.2020

Poniedziałek: Temat: Ułamek jako część całości. Utrwalenie i powtórzenie


Na tej lekcji utrwalę umiejętność opisywania część całości za pomocą ułamka.

  1. 1.Proszę skorzystać z linku :https://opracowania.pl/opracowania/matematyka/ulamek-jako-czesc-calosci-na-poziomie-ucznia-klasy-4,oid,1879

Zapoznaj się z przykładem 1 i 2. Oraz rozwiązaniami zadań 1-4.

  1. 2. Poćwicz: https://www.matzoo.pl/klasa4/21
  2. 3. W zeszycie rozwiąż zadania 1i 2str.195 oraz 11str.196 ( wycięte prostokąty wklej do zeszytu)
  3. 4.Rozwiąż zadania 4-8 str.196 odpowiedzi prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  do 1.04.20

Wtorek:Temat: Porównywanie ułamków. Wprowadzenie
Na tej lekcji nauczę się porównywać ułamki o tych samych licznikach lub mianownikach.

Logujemy się na portalu epodręczniki.

  1. Proszę skorzystać z linku :https://epodreczniki.pl/a/porownywanie-ulamkow-o-jednakowych-licznikach-lub-mianownikach/D8ghfUg2j
  2.  Obejrzyj film 1 i zapoznaj się z przykładem1
  3. Wykonaj ćw.1-5. Sprawdź rozwiązanie
  4. Obejrzyj film2
  5. Korzystając z poznanych zasad zrób ćw. 6 i 7. Uzupełnione zdania z zadania7 przepisz do zeszytu. 
  6. Dla chętnych uczniów zad 1, 3 i 4 z podręcznika str.200 - odpowiedzi prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  do2.04.20

Warto obejrzeć https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,matematyka-30032020-lekcja-1,47327687

Od 30.03.20 można dodatkowo zobaczyć lekcje w telewizji na kanale TVP3 codziennie o godz.9.00 ( powtórki o13.30)