Zadania dla klasy II

Opublikowano: środa, 18, marzec 2020

Uwaga uczniowie klasy 2!
Od 25 marca rozpoczynamy pracę na platformie epodreczniki. pl. Proszę zalogować się na stronie używając podanego Loginu i Hasła. Poproście o pomoc rodziców lub kogoś starszego. Będę na bieżąco podawać informacje dotyczącą tematów. Życzę miłej i owocnej pracy. Wasza wychowawczyni.

6.04-8.04.2020

Test M1  TestM2     TestP1 TestP2  TestP3  TestP4  TestP5

4.05-8.05.2020

 Test p1   Test p2   Test p3   Test p4   Test p5       Test m1  Test m2  Test m3

 

JĘZYK ANGIELSKI

Kontynuujemy naukę z działu 5 (UNIT5 I CAN JUMP!), temat: czynności. Proszę o wykonanie zadań w podręczniku na stronach 40-41 ( str.40 - słuchanie historyjki, nagranie 2.31-2.32), str.41 ćw.13 posłuchaj i dopasuj numer zdania do obrazka, przepisz zadania do zeszytu zodpowiednim numerem zdjęcia (nagranie 2.33)

Ponadto, proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie ćwiczeń, str. 38-39 ( oprócz zad.11).

Kontakt w sprawie nagrań Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

23.03- 27.03.2020

Kontynuujemy naukę z działu 5 (UNIT5 I CAN JUMP!), czytamy ze zrozumieniem i powtarzamy wiadomości z działu 5. Proszę o wykonanie zadań w podręczniku na stronach 42-43. Polecenia do zadań: ćw.15- posłuchaj nagrania 2.35 i wskaż zwierzę na obrazku, podając jego numer. Zanotuj w zeszycie słowa : TAIL (tejl)- ogon, neck(nek) –szyja, beak(bik)-dziób, wings(łings)-skrzydła, teeth(tif)-zęby, fins (fyns)- płetwy. Ćw. 16 – Przepisz do zeszytu opis zwierzątka, uzupełniając tekst brakującymi słowami z ramki. Ćw. 18- Przeczytaj zdania i odgadnij, które zwierzę je wypowiada. Do zeszytu wpisz tylko nr zdania i nazwę zwierzątka. Ćw. 19 - w zeszycie narysuj siebie i opisz siebie (napisz krótki tekst wg wzoru: I’ve got…..-ja mam….. I haven’t got…..-ja nie mam… I can’t ….- ja nie potrafię….

I can…. – ja potrafię……). Ponadto, proszę o rozwiązanie zadań w zeszycie ćwiczeń, str. 40-41 ( oprócz ćw. 16).

plik 2.35

30.03-3.04.2020

W tym tygodniu piszemy test z działu 5 ( materiały w załącznikach ). Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania testu to proszę wydrukować, uczniowie rozwiązują go. Jeśli nie mogą Państwo wydrukować testu, uczniowie mogą zapisać odpowiedzi do testu w zeszycie przedmiotowym. Zdjęcia uzupełnionych testów można odesłać do oceny na mojego maila:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..

Ponadto, zaczynamy dział 6. Temat lekcji: „He likes cheese!”, proszę o zapisanie tematu w zeszycie przedmiotowym. Pod tematem lekcji ilustrujemy i podpisujemy produkty żywnościowe podręcznika ze str.44, tj.: bread (bred) – chleb, grapes (greps)- winogrona, fish (fysz) ryba, cheese (cziz) –ser, mushrooms (maszrums) – grzyby, strawberries

( stroberiz) – truskawki.

Podręcznik, str. 44, ćw. 1- posłuchaj nagrania 2.36 i wskaż na dużym obrazku. Ćw. 2 – posłuchaj nagrania 2.37 i powtórz słowa i zdania.

W zeszycie przedmiotowym zapisujemy zadania I like… (aj lajk) –ja lubię…

   I don’t like… ( aj dołnt lajk) – Ja nie lubię…

Zeszyt ćwiczeń, str. 42 ( szczegółowe polecenia do zadań na dole strony, na zielonym polu).

Test 5  

 test  10

 Test 5. 2 

 test  11

plik 2.37

plik 2.36

 

6.04-8.04.2020

W tym tygodniu poznajemy nazwy nowych produktów żywnościowych, uczymy się budować zdania typu „ He/ she likes….” ( On/ona lubi….)

TEMAT : He likes ice- cream – on lubi lody.

Pod tematem lekcji ilustrujemy i podpisujemy następujące produkty żywnościowe: ice- cream ( ajs krim) – lody, cake (kejk) – ciasto, chocolate ( czoklet) – czekolada, pizza ( picca) – pizza, sandwiches ( senłyczys) – kanapki.

Ponadto, notujemy zdania: He likes …. ( hi lajks…..) – on lubi,   She likes….( szi lajks…) – ona lubi….

Wykonujemy zadania na str. 45 w podręczniku. Ćw. 4 – posłuchaj ( nagranie 2.39) i podaj numer postaci

( ustnie), ćw. Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę ( nagranie 2.40). Zeszyt ćwiczeń, str. 43 ( szczegółowe polecenia do zadań na dole strony, na zielonym polu), nagranie 2.42.

plik 2.39

plik 2.42

 15.04-17.04.20

W tym tygodniu kontynuujemy naukę z działu 6 ( jedzenie).

TEMAT: On nie lubi marchewek.

W zeszycie pod tematem lekcji notujemy: He/She doesn’t like… ( hi/ szi dazynt lajk…) – on/ona nie lubi….

Ponadto, rysujemy i ilustrujemy nowe potrawy: CARROTS ( karots) – marchewki, SALAD (salad) – sałata; PEAS (pis) – groszek; MUSHROOMS (maszrums) – grzyby; TOMATOES ( tomatołs)- pomidory; ONIONS ( anjens) – cebule.

Rozwiązujemy zadania w podręczniku na str. 46-47.

Ćw. 6 – w zeszycie piszemy 1) HE i 2) SHE a pod każdą z postaci po trzy buźki, bez ust. Słuchamy nagrania 2.43 i uzupełniamy buźki, dorysowując w zeszytach buźkę wesołą, jęśli on/ona lubi tą potrawę lub smutną gdy jej nie lubi.

Ćw. 7- rozwiązujemy ustnie, łączymy postać z potrawą, a następnie informujemy, czy postać ją lubi czy nie, mówiąc: He/She likes…. ( hi/szi lajks…) – on/ona lubi lub He/She doesn’t lajk….(He/szi dazynt lajk…) – on/ona nie lubi.

Str. 47,ćw.8 – posłuchaj nagrania 2.45 i z listy składników wybierz te, które do zupy chce dodać Linguini ( postać 1) i te, które chce dodać Colette ( postać 2). Przepisz listę składników do zeszytu i obok każdego wpisz 1 lub 2 ( numer postaci). Następnie przepisz zdania a-f zastępując buźki zwrotami LIKES / DOESN’T LIKE.

Zeszyt ćwiczeń, str. 44-45, nagranie 2.44 ( szczegółowe polecenia do zadań na dole strony, na zielonym polu).

plik2.43  plik 2.44  plik 2.45

20.04-24.04.20

W tym tygodniu czytamy historyjkę i doskonalimy umiejętność słuchania ze zrozumieniem.

Pracujemy w podręczniku na str. 48-49.Ćw. 10 – posłuchaj nagrania 2.47 i przeczytaj historyjkę. Wypisz do zeszytu słówka i zwroty z historyjki:

Can I have three onions, please? ( Ken aj hew fri anjens pliz) – czy mogę prosić trzy cebule?

Here you are ( hir ju ar) – proszę bardzo

No, thanks ( noł fenks) – nie, dziękuję

Soup’s ready ( sups redi) – zupa gotowa

Where’s Goofy? ( łez gufi) – gdzie jest Goofy?

Watch out (łocz ałt) – uważaj

Well done ( łel Dan) – dobra robota

Ćwiczymy czytanie i tłumaczenie tekstu.

Str. 49,ćw. 12 – posłuchaj nagrania i dopasuj członka rodziny do potrawy, którą zamówił w restauracji. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zeszyt ćwiczeń, str. 46 – 47 ( polecenia na dole strony), nagranie 2.51.

plik 2.51 

 27.04-30.04.20

TEMAT: Co jest na śniadanie?

W zeszycie pod tematem lekcji notujemy pytanie : What’s for breakfast? ( łots fo brekfest) – co jest na śniadanie?

Rozwiązujemy zadania w podręczniku na str. 50 i 51.

Ćw. 14 – Przepisujemy do zeszytu nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia: breakfast ( brekfest) – śniadanie, lunch (lancz) – drugie śniadanie, dinner ( dine) – obiad.

Następnie słuchamy nagrania 2.52 i podajemy numer zdjęcia pasującego do fragmentu nagrania.

Ćw. 15 – Słuchamy nagrania 2.53 i wskazujemy potrawy i napoje, które dziewczynka lubi jeść / pić na śniadanie/drugie śniadanie/ obiad. Następnie piszemy zdania w zeszycie wg wzoru: For ____________( nazwa posiłku) she likes_______________(nazwa potrawy/ napoju) – 3 zdania ( śniadanie/ drugie śniadanie / obiad).

Ćw.17 – Słuchamy nagrania 2.54 , jednocześnie czytając wyrazy i mówimy YES gdy Remy lubi dany produkt i NO , jeśli go nie lubi.

Ćw.18 – Na podstawie tabelki budujemy w zeszycie zdania o upodobaniach kulinarnych Colette i Linguini wg wzoru:

Colette likes_______________ ( nazwy potraw z uśmiechniętą buźką). She doesn’t like____________( nazwy potraw ze smutną buźką).

Linguini likes___________. He doesn’t like______________.

Zeszyt ćwiczeń , str. 48-49 ( w ćw. 15 można wpisać imiona rodziców / rodzeństwa i zadać im pytanie )

W zeszycie notujemy pytanie: Do you like……..? ( du ju lajk) – czy ty lubisz?

plik 2.52  plik 2.53  plik 2.54

4.05-8.05.20

W tym tygodniu piszemy test z działu 6. Przesyłamy uzupełniony test do oceny.

Rozpoczynamy również naukę z działu 7 „Our world” ( nasz świat).

TEMAT : Our world – nasz świat.

Pod tematem lekcji notujemy w zeszycie przedmiotowym nowe słówka ( można je dodatkowo zilustrować lub przetłumaczyć na język polski):

river ( riwe) – rzeka, forest ( forest) – las, mountain ( małtejn) – góra, field ( fild) – pole, lake ( lejk) – jezioro, town (tałn)- miasteczko

Podręcznik, str. 52,ćw. 1 - posłuchaj nagrania 3.1 i wskaż na dużym obrazku wymienione na nagraniu elementy; ćw. 2 - posłuchaj 3.2 i wskaż małe obrazki i powtórz słowa, część druga nagrania – posłuchaj i sprawdź czy na dużym obrazku znajdują się wymienione elementy przyrody ( powiedz YES ) czy nie znajdują się ( powiedz NO ).

Zeszyt ćwiczeń, str. 50.

plik 3.1   plik 3.2   test audio 12  test audio 13   Test 6(1)   Test 6(2)

11.05-15.05.20

Podręcznik, str. 53-54.

TEMAT: „There’s a river”.

Notatka do zeszytu:

There’s a ( ders e) – jest/ znajduje się ( 1 element), np.: There’s a lake (ders e lejk) – jest / znajduje się jezioro (1)

There are ( der ar ) – są/znajdują się ( więcej niż 1 element), np. There are two mountains ( der ar tu małtejns) – są/ znajdują się dwie góry.

Ćw. 4 – policz elementy na obrazku, posłuchaj nagrania 3.4 i sprawdź, następnie zapisz do zeszytu zdania 1-6, zaczynając od „There’s / There are” wg wzoru:

  1. There’s a river.
  2. There are three mountains, itd.

Ćw. 5 – posłuchaj nagrania 3.5 i zaśpiewaj piosenkę.

Str. 54, ćw. 6 – przepisz do zeszytu nazwy pojazdów:

car (ka) – samochód, lorry (lori) - ciężarówka, bus (bas) – autobus, plane ( plejn)- samolot, tractor (trakte) – traktor, boat ( bołt) – łódka, train (tren) – pociąg.

Posłuchaj nagrania 3.7 i powtórz nowe słowa.

Ćw. 7 – karty pracy do wykonania tego zadania zostały w szkole ale można odsłuchać nagranie 3.8 i powiedzieć gdzie i ile pojazdów będzie na obrazku ( zadanie wykonujemy ustnie).

Zeszyt ćwiczeń, str. 51 – 52.

plik 3.4   plik 3.5  plik 3.7

18.05-22.05.20

Podręcznik str. 55 i 56.

Ćw. 8 – posłuchaj i wskaż obrazek 1 lub 2 do którego odnosi się opis krajobrazu na nagraniu.

Następnie przepisz do zeszytu zdania a-f i obok każdego zdania napisz cyfrę 1 lub 2 w zależności od tego, który obrazek jest opisany tym zdaniem.

Ćw. 9 – posłuchaj nagrania 3.10 i powtórz łamańca językowego.

Ćw. 10 - posłuchaj nagrania 3.12 i przeczytaj historyjkę. Naucz się czytać i tłumaczyć tekst.

Do zeszytu wpisz: here’s ( hirs) – tutaj jest, jump on ( dżamp on) – wskakuj,   this is fun ( dys ys fan) – to świetna zabawa, look out ( luk ałt) – uważaj, cow ( kał) – krowa, stop the train ( stop de tren) – zatrzymaj pociąg, well done ( łel dan) – dobra robota

* przypominam, że there’s (ders) oznacza znajduje się/ jest a there are (der ar)- znajdują się/ są.

Zeszyt ćwiczeń, str. 53 i 54, nagranie 3.11.

plik3.10  plik3.11 

25.05-29.05.20

Podręcznik, str. 57.

Ćw. 12 – popatrz na mapę Wielkiej Brytanii. Posłuchaj nagrania 3.14 i odpowiedz na pytania lub wykonaj polecenia zawarte w nagraniu ( point to ( pojnt tu) – wskaż; How many….can you see? ( hał meni….. ken ju si) – ile… widzisz?, What colour is…? ( łot kale ys…) – w jakim kolorze jest…?)

TEMAT: A postcard from Holiday – pocztówka z wakacji.

postcard ( połstkard) – pocztówka

Podręcznik, str. 58,ćw. 14 – posłuchaj nagrania 3.16 i podaj numer zdjęcia przedstawiającego pocztówkę z różnych stron świata.

Ćw. 15 – jakiego kraju została wysłana ta pocztówka? Przepisz tekst do zeszytu, wpisując w miejsce pytajników słowa z ramki.

TEMAT: Unit 7 revision – powtórzenie działu 7.

Podręcznik, str. 59,ćw. 17 – przeczytaj zdania 1-6 i sprawdź czy prawidłowo opisują one obrazek, w zeszycie wpisz numer zdania i YES lub NO.

Zeszyt ćwiczeń, str. 55, 56 i 57. Przygotuj się do testu, powtarzając wiadomości z działu 7.

1.06-5.06.20

W tym tygodniu piszemy test z działu 7. Proszę o rozwiązanie zadań i przesłanie testu do oceny.

Ponadto, rozpoczynamy naukę z działu 8 „What’s he wearing?” – co on nosi, w co jest ubrany?

Podręcznik, str. 60-61.

Ćw. 1 – posłuchaj nagrania 3.17 i wskaż na dużym obrazku postacie i ubrania, których nazwy usłyszysz.

Ćw. 2 – posłuchaj nagrania 3.18, wskaż ubrania na małych obrazkach i powtórz ich nazwy.

W zeszycie narysuj i podpisz części garderoby:

jeans (dżins) – dżinsy, scarf (skaf) – szalik, shorts ( szorty) – krótkie spodenki, belt (belt) – pasek, socks (soks) – skarpetki, trainers ( trejners) – trampki, shirt (szet) – koszula, sun hat ( san hat)- kapelusz przeciwsłoneczny, wellies ( łelis) – kalosze, raincoat ( rejnkołt) – płaszcz przeciwdeszczowy.

Str. 61, ćw. 4 – posłuchaj nagrania 3.21 i podaj numer zdjęcia, do którego odnoszą się poszczególne wypowiedzi.

Ćw. 5 – wybierz to zdjęcie, które nie było opisana na nagraniu do ćw. 4 i sprawdź czy ta postać nosi ubrania z listy 1-6.

Do zeszytu wpisz zdanie: I’m wearing ….( ajm łeryn) – ja noszę/ jestem ubrany w….

i dokończ to zdanie, wpisując ubrania postaci nieopisanej w nagraniu.

Ćw. 6 – posłuchaj nagrania 3.22 i zaśpiewaj piosenkę.

Zeszyt ćwiczeń, str. 58-59, nagranie 3.20.

Test audio 15  Test audio 14    Test 7.1    Test 7.2   plik 3.18    plik 3.17  plik 3.20    plik 3.21   

 

RELIGIA

Katecheza nr 31 -korzystamy z płyty CD

Katechezy 6- 8.04.2020

Katecheza 15-17.04.2020

Katechezy 20-24.04.2020

 Katechezy 27-30.04.2020

Katechezy 4-8.05.2020

Katechezy 11-15.05.20

Katechezy 18-22.05.20

Katechezy 25-29.05.20

Katechezy 1.06-5.06.20